Broodjeaap.nl
       
           
      Doe maar wat  -   Contact  -   Favorieten  -   Mond tot mond  -   Links
 



Allerlei verschillende computerflaters

Helpdesk: "Wat voor besturingssysteem gebruikt u? Windows 95?"
Klant (Een beetje te enthousiast): "95, 97, 98: Ik heb ze allemaal"
Na overleg met haar echtgenoot bleek het te gaan om een Macintosh.


Gepost in de nieuwsgroep alt.games.tombraider:
"Stuur alsjeblieft geen nieuwe berichten meer naar mij. Volgens mij zijn die per ongeluk naar mij toegestuurd. Ik heb er meer dan 3.000 moeten verwijderen."


Niet altijd vinden de flaters bij een helpdesk plaats aan de kant van de gebruikers. Er zijn ook helpdeskmedewerkers die je als gebruiker liever niet aan de lijn wil krijgen.

Klant: "Hoi. Ik kan geen verbinding met Internet maken. Hebben jullie soms een probleem?"
Helpdesk: "Nou meneer, welke software gebruikt u om in te bellen?"
Klant: "De software die jullie me toegestuurd hebben."
Helpdesk: "En welke versie heeft u?
"Klant: "Even kijken... 2.01."
Helpdesk: "Aha. Dan is dat het probleem. U heeft de nieuwste versie nodig om in te bellen."
Klant: "Oke, hoe krijg ik die?"
Helpdesk: "U kunt het bestand ophalen via onze website."
Klant: "Erg leuk. Maar ik kan dus geen verbinding maken met Internet."
Helpdesk: "U kunt het ook ftp-en naar uw computer."


Het logon-script binnen het netwerk van een groot bedrijf laat weten dat de gebruikers niet moeten vergeten zich aan het einde van een werkdag af te melden. Een medewerker belt aan het einde van de dag de systeembeheerder met de vraag in welk kantoor hij zich moet afmelden.


Helpdesk: "Nu ziet u op uw scherm een knop staan waar 'ok' op staat..."
Klant: "Wauw. Hoe kun je zien wat er op mijn computer staat?"


Klant: "Er is een icoon op mijn bureaublad dat niet weg wil."
Helpdesk: "Heeft u al op het icoon geklikt en vervolgens op 'delete' gedrukt?"
Klant: "Nee. Dank je. Goed idee."


Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"


Klant: Er plopte net opeens een boodschap op mijn scherm. Er staat 'Click OK'. Wat moet ik nu doen?"


Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."

< < < Terug < < <



© Copyright Broodjeaap.nl