Computerflaters over hardware
Klant: "Een van mijn vrienden heeft me een ImageWriter printer en een toetsenbord gegeven. Hij zei dat hij me alle kabels erbij had gegeven maar ik weet niet hoe die bevestigd moeten worden. Heb ik iets gemist?"
Helpdesk: "Nou, een computer zou helpen."
Klant: "Dus het toetsenbord is geen tekstverwerker?"
Helpdesk: "Nee, het is alleen een toetsenbord."
Klant: "Dus ik moet een computer kopen?"
Helpdesk: "Jawel."
Klant: "Denk je dat ik ook een monitor nodig heb?"
Een man kocht een laptop. Een week later belde hij op. Hij had problemen met opstarten. Toen hij de laptop langsbracht ter reparatie, ontdekte de verkoper aan de onderkant zestien keurig geboorde gaatjes. Toen hem gevraagd werd naar de herkomst van de gaatjes vertelde de man dat hij die erin geboord had als ventilatiegaatjes omdat de laptop anders te warm werd op zijn benen.
"Zou dat het probleem kunnen zijn?", vroeg hij.
Klant: "Ik heb een paar uur geleden deze computer gekocht, maar hij doet het niet."
Verkoper: "Eens even kijken..."
De computer werkt naar behoren. De klant is echter niet overtuigd.
Klant: "Hoe zette je hem aan?"
Verkoper: "Gewoon met de aan- en uitknop."
Klant: "Je hebt vast een andere knop ingedrukt, want ik weet zeker dat hij niet werkt."
De klant drukt een paar maal op de reset-knop om zijn gelijk aan te tonen.
Klant: "Zie je wel?"
Verkoper: "Dat is de reset-knop, meneer. Dit is de aan- en uitknop."
Klant: "Is dat een knop? Ik dacht dat het versiering was."
Een man belt met de mededeling dat hij de cd-rom drive van zijn computer niet kan vinden.
Helpdesk: "Kunt u mij uw computer even beschrijven?"
Klant: "Ik heb mijn toetsenbord, mijn scherm, en die grote bak."
Helpdesk: "Dat is dus de computer. kunt u die beschrijven?"
Klant: "Ik zie twee knopjes met een groen lichtje..."
Helpdesk: "Dat is dus de aan/uit-knop."
Klant: "Dan een klein gleufje met een knopje..."
Helpdesk: "Dat is dus de floppy-drive."
Klant: "En daaronder zit alleen de bekerhouder."
Helpdesk: "Wat gebeurt er als u de computer aanzet?"
Klant: "Het scherm blijft gewoon zwart."
Helpdesk: "Zit de stkker er wel in?"
Klant: "Ik heb mijn computer vorige week laten repareren, en ze hebben hem zo gemaakt dat hij nu geen stroomkabel meer nodig heeft."
Helpdesk: "Heeft u een laptop?"
Klant: "Nee, maar ze hebben me nooit de stroomkabel teruggegeven, dus ik ga er van uit dat het niet nodig is."
Helpdesk: "Wilt u terug gaan naar degene die uw computer gerepareerd heeft en uw stroomkabel terugvragen? Ze zijn gewoon vergeten u de stroomkabel mee te geven."
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Klant: "Een witte."
Klant: "Is het goed als ik mijn Mac in een afwasteiltje was als ik de stroom eraf haal?"
< < < Terug < < <