Een medewerker van HP deskjet support overkwam ooit het volgende:
Helpdesk: "Goedemorgen, Deskjet support, u spreekt met Trevor, hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Hallo? Spreek ik met de afdeling printers?"
Helpdesk: "Ja mevrouw, wat kan ik voor u doen?"
Klant: "Je moet ons helpen. Mary is in de printer gekropen en ze wil er niet meer uitkomen."
Helpdesk: "Ze is in de printer gekropen? Uh, wat voor printer heeft u?"
Klant: "Een HP deskjet 660c. Er zit nog garantie op."
Helpdesk: "Okee. Ik neem aan dat Mary geen klein kind is, maar iets anders."
Klant: "Nee, Mary's is onze hamster. We denken dat ze op het punt staat om te bevallen. Kun je haar redden?"
Helpdesk: "Ik hoop het. Haal alstublieft eerst de stekker van de printer uit het stopcontact."
Klant: "Dat is een goed idee. Okee, gedaan."
Helpdesk: "Verwijder nu ook de printkabel tussen computer en printer."
Klant: "Okee, ook gedaan. En nu?"
Helpdesk: "Kunt u vertellen waar Mary ongeveer zit?"
Klant: "Ik hoor gekrabbel aan de achterkant."
Helpdesk: "Okee. Probeer dan om voorzichtig het papier, de papierlade en het deksel te verwijderen."
Klant: "Gebeurd."
Helpdesk: "Draai nu de printer langzaam en voorzichtig ondersteboven en zet hem op een warme, rustige plek. Als ze nu bevalt, dan zullen de jongen over ongeveer twee weken uit de printer kruipen. Het is misschien handig om de printer in een kistje of een mand te zetten zodat de jongen niet weg kunnen lopen. Dat zou voldoende moeten zijn."
Klant: "Bedankt voor je hulp. Ik ben blij dat ik iemand gesproken heb die om dieren geeft."
Twee weken later belde de vrouw weer. Hamster, jongen en printer hadden alles prima doorstaan.
Klant: "Ik probeer al een hele tijd om te printen en het lukt niet. Ik wil dat jullie NU langskomen om het op te lossen!"
Helpdesk: "Staat de printer wel aan, meneer?"
(stilte)
Klant: "Hij staat nu aan, maar hij print nog steeds niet!"
Helpdesk: "Is hij wel opgewarmd, meneer?"
(stilte)
Klant: "Nou, het lijkt erop dat hij het nu doet. Je hoeft volgens mij niet te komen."
Klant: "Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Bent u de enige die uw printer gebruikt, of is hij aangesloten op een netwerk?"
Klant: "Ja, hij is aangesloten op het netwerk hier, maar dat kan het probleem niet zijn. Het netwerk ligt plat dus er is niemand anders die op dit moment probeert te printen."