Vliegtuighumor
Hieronder staan een aantal onderhoudsklachten die
daadwerkelijk gedaan zouden zijn door Amerikaanse
Airforce-piloten. De klachten worden gevolgd door het
antwoord dat de onderhoudsploeg terugschreven op het
zogeheten 'Squawk-formulier' voor algemeen onderhoud.
(P)=PROBLEEM (O)=OPLOSSING
(P) Linkerband bijna aan vervanging toe.
(O) Linkerband bijna vervangen.
(P) Testvlucht OK, met uitzondering van auto-landing. Erg
hard.
(O) Auto-landing niet aanwezig op dit toestel!!!
(P) Propeller 2 sijpelt extreem veel propellorvloeistof.
(O) Propeller 2 sijpel-peil normaal, propellers 1, 3 en 4 sijpelen
extreem weinig.
(P) Er zit iets los in de cockpit.
(O) Iets vastgedraaid in cockpit.
(P) Bewijs van lek op rechter landingsgestel.
(O) Bewijs verwijderd.
(P) DME volume ongelooflijk hard.
(O) Volume teruggebracht tot geloofwaardiger niveau.
(P) Dode insecten op windscherm.
(O) Levende insecten bijbesteld.
(P) IFF werkt niet.
(O) IFF werkt nooit in de OFF stand.
(P) Motor nummer 3 ontbreekt.
(O) Motor na kort onderzoek gevonden op rechtervleugel.
(P) Vliegtuig reageert vreemd.
(O) Vliegtuig gewaarschuwd om voortaan normaal te reageren.
(P) Doel-Radar humt.
(O) Doel-Radar opnieuw geprogrammeerd, kent nu ook de
tekst.
Waar of niet waar?
Op het Internet circuleren honderden "e-mail funnies",
waarvan dit er ook eentje is. De lengte van dit soort
e-mailtjes varieert.
Soms kunnen mensen het niet laten om
iets wat zij zelf gehoord hebben aan het geheel toe te
voegen. Het waarheidsgehalte van bovenstaande opmerkingen
dient dan ook van een vet vraagteken voorzien te worden.
< < < Terug < < <